数ヶ月前の読書メモ。
自分しかわからないが。。…(´・ω・`)備忘。
Insight = speed + lens
Speed= (recognising pattern + graphical imaging)*shadow boxing
Shadow boxing : making hypothesis & check
Make pattern& memorise with concept word&visual image. It's really like chart siki :)
*visualisation(right brain) × logic (left brain) × understanding concept word
Concept words
@cost behaviour
Fix cost /vary cost composition is different depending on company/industry
>how will be the cost flame when the company do new business?
@SLB
switching cost (of the existing client) higher & brand establishments>loyalty higher
bird's-eye view instead of seeing average.
Lens: expand + focus +HINERI
R&D together
Which technology will win? :hard to know
>Do R&D together even with rival
Make company specified to R&D (specify Value Chain)
ユーザーになりきる コンサルタントになりきる
ツボ
リピーター5%up-> profit 25% up
テコ
変えるとほかに動くものは?
ナイキのcm中田か、ほかの人か
逆バリ💡
M&A. Advertise while deflation
Observe abnormal!! ->innovation
Minority market
会社になじめてない人が 会社の課題を表してるかも
Analogy
Aで成り立ったものがBで成り立つか?
大盛りはお得感を買ってるけど店の方が得。ブランドと同じ。
なんでこれを買ったのか、買わなかったのか。
どうしてこの売り方なのか
ずらすwho where why みて、ひとつずらしてみる
ルービックキューブみたい。
顧客の顧客情報ゲット、*自動で*サービス届ける 誕生日祝い、visa更新など。
"性格"の多様性。引っ張りたがりばっかでもだめ。
みんなのエニアグラムしる
手を組んでもらって。とか。
雰囲気づくり
コーヒーメーカーのそば
PNI positive >negative > interesting
読書の3 lessons : 情報、考え方、書き方